? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (29 Ratings)??145 Grabs Today. 50974 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ???????????????????????????Kiss Me One Last Time? ????? ?? ???Rating: 4.4 (36 Ratings)??144 Grabs Today. 19102 Total Grabs. ??????Previe BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, December 31, 2009

Lalat Yang Gelojoh

Saya melihat apabila seseorang sedang berjaya kerana harta kekayaan mahupun kerana kedudukan, orang-orang akan datang mengerumuninya. Mereka turut berasa senang. Dia lalu berbaik sangka kepada mereka, mempercayai dan memenuhi keperluan mereka.
Tetapi apabila dia jatuh miskin dan kehilangan kedudukannya, terus mereka pergi meninggalkannya, tidak lagi ada yang mahu mengunjunginya, bahkan mereka melupakannya bagitu sahaja. Melihat kenyataan itu, dia akan berubah dengan mudah mencurigai, benci, kecewa dan sangat hairan kepada mereka.
Sekiranya dia tahu sebabnya, ia tidak perlu berasa hairan kerana pada dasarnya manusia enggan bergaul dengan seseorang di dunia kecuali terdapat kepentingan yang akan dia perolehi. Ketika melihat sudah tidak ada yang boleh diambil manfaat daripada orang itu, di mana mereka, dia hanya seumpama sekeping papan yang tidak ada nilainya. Ingatlah…..perkara itu baik-baik!

0 comments: