? ??????????????Skulls On Fire? ????? ?? ???Rating: 4.8 (29 Ratings)??145 Grabs Today. 50974 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????4?? ???????????????????????????Kiss Me One Last Time? ????? ?? ???Rating: 4.4 (36 Ratings)??144 Grabs Today. 19102 Total Grabs. ??????Previe BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, December 31, 2009

Kurang Akal

Kurang akal itu boleh diketahui melalui beberapa tanda. Contohnya antara lain, lebih mengutamakan dunia daripada akhirat. Orang yang melakukan seperti itu di dalam keseluruhan kehidupannya di dunia mehupun di akhirat dia tidak akan memperolehi kenikmatan.
Contonya lain berani kepada kedua orang tua. Sesiapa yang berani kepada kedua-dua orang tua, perkara itu menunjukkan bahawa dia adalah orang yang sangat tercela dan tidak boleh dipercayai kerana dia keras kepala dan mengingkarai kebaikkan yang diwajibkan oleh Tuhannya.
Contoh lain menghina pemimpin. Ini adalah termasuk kepada bukti kebodohan dan tidak memikirkan akibat.
Tanda kurang akal yang lainnya ialah membocorkan rahsia, menyebarkan perkara-perkara yang boleh berakibatkan buruk dan percaya kepada sebarang orang.
Sering kita melihat orang-orang yang secara lahiriah nampak soleh dan khusyuk, tetapi sejatinya mereka adalah racun yang membunuh dan sangat berbahaya. Sering kita menyangka seseorang itu termasuk sebagai wali Allah yang soleh, namun ternyata dia lantang menjual agamanya dengan harga yang amat murah.
Kita semua hidup di dunia yang gelap dan fana. Saya mohon keampunanmu, Ya….Tuhan.

0 comments: